wtorek, 19 stycznia 2016

Kurs Animatora Zabaw 2016

Praca z dziećmi nigdy nie była łatwa. Wiąże się z nią ogromna odpowiedzialność. W końcu ktoś powierza naszym oczom swój największy skarb. Jest też niezwykle dynamiczna i wymaga elastyczności, zaangażowania, a także morza kreatywności. Dzieci to najtrudniejsi klienci, ponieważ dokładnie wiedzą czego chcą i trudno je oszukać. Pewnie teraz się zastanawiasz co mamy na myśli. Nie będę trzymać Cię dłużej w niepewności.


Maluchy pragną jednego – przenieść się do świata magii, który dla nich bywa równie realny jak ten otaczający Ciebie. Ma on swoje reguły, stałe przedmioty, bohaterów i prawa. Mieszkają tam dziwne zwierzęta oraz niespotykane rośliny. Brakuje również barier i granic, bo możliwości wyobraźni dziecka są nieograniczone. Jeśli się dobrze zastanowisz, na pewno w Twojej podświadomości ukrył się gdzieś obraz Twojej ukochanej krainy. Moja nazywała się Nanulandia, ponieważ znajdowały się tam wielkie kwiaty Nanufary, będące wówczas moim domem. W Nanulandii stawałam się wróżką. Kiedy pomyśle sobie o tej krainie, przed oczami staje mi ona, jej kreatorka. Skryła się pod postacią cioci. Jestem pewna, że dziś byłaby wyjątkowym animatorem czasu wolnego i zabaw dla dzieci. Miała ten rzadki dar przenoszenia w inny wymiar. Niczym najzdolniejsza malarka, tworzyła obrazy w naszej głowie, utrwalając je opowieściami i zadaniami. Bawiłam się wtedy świetnie, a wspomnienia pozostały do dziś, mimo, że upłynęło kilka ładnych lat. Obecnie wiem, że Ania po prostu wiedziała jak rozpalić wyobraźnię i zachęcić do puszczenia jej wodzy. Wierz mi, robiła to tak doskonale, iż długo po jej wizycie bawiłam się z koleżankami w Nanulandii. Niektórych z nich już nawet nie pamiętam ale Ania na zawsze pozostanie żywa w moich wspomnieniach. Tak, nikt nie mówił, że praca z dziećmi jest łatwa, ale jest z pewnością warta wysiłku.

Jeśli i TY pragniesz zapisać się w czyjejś pamięci, stać się częścią ważnego wspomnienia i mieć wpływ na dorosłe życie młodego człowieka – pracę w charakterze animatora zabaw dla dzieci stworzono specjalnie dla Ciebie. Jestem Twoją koleżanką po fachu – tak, Ania zainspirowała mnie do tego, by rozwinąć swoje kreatywne skrzydła i wykorzystać naturalny dar plastyczny. Ona umiała opowiadać, ja świetnie maluję. Inne znane mi osoby śpiewają, ale nie brak tutaj osób z nieoczywistymi talentami jak np. genialny zmysł organizacji (przydaje się podczas planowania urodzin), wymyślanie angażujących zabaw z użyciem różnych gadżetów czy też pląsanie w rytm piosenek z kreskówek. Pracujemy w małych zespołach, dlatego nasze kompetencje się uzupełniają tworząc kompletny program zabaw dla dziecka pozostającego pod naszą opieką. Praca w charakterze animatora to właściwie ciągła frajda. Musisz się oczywiście starać, nadążać za trendami, wiedzieć która bajka jest teraz numerem jeden w przedszkolach oraz rozróżniać jej bohaterów, ale jest to wiedza przyjemna i łatwa do zdobycia. W pewnym momencie zauważysz, że maluchy chętnie się nią wiedzą i same zaczną CI tłumaczyć co z czym i dlaczego. :-) Wiem z własnego doświadczenia.


Najpiękniejsze w tej pracy jest jej ciągła zmienność i niesamowita możliwość rozwoju. Skąd o tym wiem? Zanim stałam się animatorem zabaw dla dzieci poszłam na kurs do Akademii Animatora. Doświadczenie jako takie mam – wychowuję dwójkę urwisów, ale brakowało mi wiedzy merytorycznej i ułożenia moich domysłów i przeżyć w jakąś logiczną całość. Udało mi się to zrobić właśnie tam. Podczas zajęć odkryłam na nowo moje talenty. Mogłam wykorzystać je podczas wyklejanek, malowania buzi specjalnymi farbkami, czy tworząc zwierzątka z balonów (to wcale nie jest takie trudne!). Podczas wykonywania poszczególnych zadań manualnych, dowiedziałam się jak dobierać je do wieku i poziomu umiejętności dziecka. Wiem też czego mogą nauczyć i jak pokierować procesem grupowym by maksymalnie skupić uwagę maluchów. A ile było przy tym śmiechu :-) Prawdziwy powrót do dzieciństwa!

Oprócz części z klejem w tle, uczestniczyłam w prelekcjach bardziej doświadczonych kolegów z branży. To niesamowite, jak szczerze mówili o pracy animatora. Pokazywali jak odnaleźć się w sytuacjach trudnych (dzięki temu przestałam się ich bać), co zrobić by zapanować nad hałaśliwą grupą, co zrobić by dzieci nas słuchały i widziały w nas autorytet. Z tego co zauważyłam, Akademia Animatora zwraca uwagę na to, by mówcy byli praktykami i przekazywali tylko konkretne informacje. Byłam zdziwiona jak wiele nam przekazali. Same ważne i dobre rozwiązania, które sprawdzili na własnej skórze, były gotowymi przepisami do wykorzystania w razie potrzeby. Wiele
razy z nich skorzystałam, dlatego wiem, że działają.

Widzisz jakie to proste? Pewnego dnia odkrywasz w sobie powołanie i predyspozycje do pracy z dziećmi. Rozumiesz, że nie jest to łatwy odbiorca z wymaganiami, ale też dostarczający morza radości i wzruszeń. Dodajesz do tego swoje naturalne talenty oraz wiedzę zdobytą w Akademii Animatora i już. Możesz rozpocząć swoją niesamowitą przygodę. Życzę Ci wspaniałej zabawy i mnóstwa wrażeń. Jestem pewna, że na długo zapamiętasz czas spędzony z małymi podopiecznymi i stanie się on najważniejszym w Twoim życiu zawodowym. Powodzenia i do zobaczenia na jednej Sali. Chętnie przybiję Ci piątkę Animatorze ! :-)

Chcesz zapisać się na Kurs Animatora do AKADEMII ANIMATORA? KLIKNIJ:
http://AkademiaAnimatora.pl